TJUVLYSSNAT.SE

Liseberg, Göteborg
En man ~40 står vid biljettkassan och ska betala inträde.

Biljettsäljaren: Ska du betala med kontanter?
Mannen säger ingenting utan pekar bara på sitt öra. En kvinna ~40 som står bakom honom i kön sträcker sig fram till biljettluckan.
Kvinnan: Ursäkta, men han är döv.
Biljettsäljaren: Oh, I'm so sorry. Are you gonna to pay in cash?

 

Thairestaurang, Uppsala
Tre tjejer i∼20 sitter vid ett bord.
Tjej 1 (till servitören): Men jag vill inte ha någon äggplanta i min rätt, för jag är allergisk mot ägg.
Servitören: Men äggplanta är ju en grönsak.
Tjej 1: Ja men jag är verkligen jätteallergisk mot ägg.
Tjej 2: Men det här är ju en helt annan sak.
Tjej 1: Ja men alltså, jag tål inget med ägg i namnet.

 

Tåg på väg till Lund
Två killar ~20 sitter och pratar.

Kille 1: Tjena mannen, läget?
Kille 2: Det är bra, själv?
Kille 1: Nej fan… var otrogen mot min tjej igår.
Kille 2: Va? Med vem?! Haha!
Kille 1: Du vet hon Filippa Johansson…
Kille 2: Vänta… va?
Kille 1: Ja hon blonda du vet.
Kille 2: Jag var med henne i förrgår…
Pinsam tystnad uppstår.


På tunnelbanan, röda linjen
En pojke ~5 skojar med sin pappa ~35.

Pojken: Man får inte luta sig mot dörrarna, då blir man diskad!
Pappan (knappar på sin mobiltelefon): Mmm…
Pojken: Du nuddade dörren! Du är diskad, ha ha!
Pappan: Mmm…
Pojken: Nu måste vi anställa en ny pappa.

 

Kalmar
En kille ~14 pratar med sin mamma.

Mamman: Åt du något när du var i stan idag?
Sonen: Ja, jag köpte korv av en kines utanför köpcentrumet.
Mamman: En tjock eller en smal?
Sonen: Va?
Mamman: Ja, hur såg den ut?
Sonen: Jaha… det vet jag inte riktigt… ganska kort, lite tjock… svart hår. Alltså som en kines liksom!
Mamman: Men jag pratar om KORVEN!

 

Spårvagn 11, Göteborg
Två tjejer ~20 pratar om en festival som den ena tjejen varit på.

Tjej 1: Dags att uppdatera sin lista efter festivalen innan jag glömmer alla.
Tjej 2 (förvånat): Har du en riktig lista över alla?
Tjej 1: Hur ska man annars ha koll på alla efter en festival?
Tjej 2: Men jag trodde inte du var en sån som låg runt med alla.
Tjej 1: Jag menar en lista på vilka band jag sett!

 

Södra vägen, Göteborg
En man och hans son promenerar bredvid cykelbanan när det kommer en cyklist.

Pojken (ropar): Ur i vägen!
Pappan: "Ur vägen" heter det. Annars betyder det att det ligger klockor på vägen.

 

Buss 500, Skövde
Två killar ~18 kliver på bussen och pratar om var de ska sitta.

Kille 1: Ah men vi måste ju sitta bak, där de coola sitter liksom.
Kille 2: Men inte för långt bak, lite i mitten, sådär coolt neutralt.
Kille 1: Ah men här är ju skitcoolt att sitta.
Killarna sätter sig ner och bussen börjar rulla ut från stationen.
Kille 2: Men vafan, det finns bälten med. Det måste vi ju ha!
Kille 1: Vafan säger du? Bälten är la inte coolt alls.
Kille 2: Nämen asså, det är ju fett ocoolt att dö!
Kille 1: Ja, så när bussen kör i diket och värsta välter kan vi kliva ut som de enda överlevarna och alla kommer liksom tro att vi är odödliga eller något
Kille 2: Ja! Fan vad coolt!
De sätter på sig bältena och ser väldigt nöjda ut.


Buss mot Gröndal, Stockholm
En tjej från Norrland ~13 sitter och pratar med sin tjejkompis från Stockholm, också ~13.

Tjej 1 (norrlänningen): …Och så snubblade jag på det där staketet och slog mig rakt på regnskogen!
Tjej 2: Regnskogen?
Tjej 1: Vet du inte vad regnskogen är?
Tjej 2: Nä?
Tjej 1: Men du vet… regnskogen, mumindalen, trädkronan, lilla molnet, greve fluff, hallongrottan…
Tjej 2: Jaha! Du menar kussimurran!
Tjej 1: Kussimurran?


Kommentarer
Postat av: Olivia

Och jag dig min stjäärna <3

2010-09-29 @ 12:01:12
URL: http://oliviaohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0